CAMP D’APRENENTATGE PAU CASALS DEL VENDRELL!! (alumnes 3r d’ESO)

Dilluns i Dimarts dies 22 i 23 de Maig, els alumnes de 3r vam anar de colònies al Camp d’Aprenentatge de Pau Casals que es troba al Vendrell. Vam sortir de l’institut dilluns al matí i en qüestió d’hora i mitja vam arribar. Vam estar esperant una mica a l’entrada i vam esmorzar. Després d’esmorzar vam deixar les motxilles a uns bancs i ens vam dividir en 3 grups, els que cantem bé, els que cantem mig bé i els que cantem malament. Hi havia 3 tallers, un per grup i anàvem canviant. Un taller era de fer el dibuix que portaria el disc, un altre era sobre  un diapasó i havíem de trobar quin material traspassava millor el soroll, si un cristall, una esponja o la fusta. En aquest mateix taller també ens posaven un violoncel i tocàvem amb la mà les cordes i es notava la vibració al cos. I l’últim taller era per gravar la cançó a l’estudi, que era la cançó Happy de Pharrell Williams.

Pista enregistrada per l’Alícia Ballester i els alumnes de 3r al Camp d’Aprenentatge Pau Casals “Happy”

Happy-Base-Instrumental-mp3-image

Quan vam acabar 2 tallers vam parar per dinar i després vam acabar el taller que ens faltava. Posteriorment,  per la tarda, vam anar a la platja a fer lliure, uns quants ens vam anar a les habitacions a les 19:00 perquè ja ens havíem cansat i uns altres van venir a les 19:30 que era a l’hora que havíem quedat. Ens vam dutxar i vam anar a sopar a les 20:30. Després de sopar ens vam repartir en grups, uns que es van quedar a l’hotel, uns van preferir fer un passeig per la platja i uns altres que van decidir anar a la sorra de la platja a jugar. A les 23:30 vam arribar a l’hotel i ens vam anar cap a les habitacions.

Al següent dia, ens vam llevar i vam anar a esmorzar a les 8:30. Després d’esmorzar vam fer uns altres 3 tallers.

Un taller era d’edició; es tractava de fer una cançó amb un programa de l’ordinador. A un altre taller agafàvem 4 banderilles (de colors blau, groc, verd i vermell) i posava 4 cançons, per cada cançó havíem d’aixecar una banderilla. I l’últim taller consistia a posar un drap amb un projector i el projector enfocava a un cristall, i al cristall anaves posant papers de diferents colors, després posaves una safata de cristall i posaves pintura líquida i quedava molt bonic al projector, i després posaves un altra safata de cristall i posaves sorra i l’anaves movent amb un pinzell . Quan vam acabar tots els tallers vam anar a dinar. Després vam poder gaudir d’una estona de temps lliure fins que va arribar l’hora d’anar al museu. Abans d’anar al museu vam fer-nos una foto tots a l’entrada de Camp d’Aprenentatge. Quan va arribar l’hora vam anar a el museu que ens van explicar que era la casa d’estiu de Pau Casals. Anàvem visitant la casa i ens anàven explicant coses sobre Pau Casals. Al menjador vam veure un vídeo sobre ell tocant el violoncel. I després de tot això vam sortir fora a esperar l’autocar i ens van donar els CD de la cançó i un regal que era una pin amb el logo del Camp d’Aprenentatge. I després de tot això va arribar l’autocar i ens vam tornar cap a Terrassa.

Us deixem un vídeo que ha realitzat el professor Joan Escoda!