«Treballem per a què estigueu mes còmodes»

No fa gaire vam fer una entrevista a un dels dinamitzadors, la Lorena, la qual té unes funcions que alguns es pregunten quines, per això i vam fer-li l’entrevista i aquí us la portem.

-Tu ets la dinamitzadora de l’institut, però quina és exactament la seva funció?

-Les meves principals funcions com Dinamitzadors son facilitar jocs i dinàmiques perquè el jove no sempre fem el mateix, per exemple: utilitzar el mòbil, jugar sempre al futbol o evita baralles, perquè als espais en què no hi ha res a fer es genera molta violència. Llavors la nostra funció és donar vida a aquests espais demanant jocs i altres a l’institut

-Esteu en més instituts o només en aquest?

-En principi només estem en aquesta institució, ja que és un projecte que s’està fent una petita inversió, perquè a causa a la pandèmia s’han generat molts espais amb una mica més de carència o de nivell emocional hi ha una mica més de necessitat. Si surt tot bé es començarà a aplicar més globalment a Terrassa.

A part d’animar feu alguna cosa més?

-Posa intentem fer una mica d’acompanyament emocional, Per exemple si veiem a un alumne trist intentem fer-li companyia, perquè no es senti sol, i donem suport estant amb ell i parlant-li.

-I ho expliqueu a direcció?

-Els dinamitzadors i dinamitzadores fem tres passos, en aquest cas o expliquem als organitzadors de tercer és a dir, a la coordinadora del centre i el coordinador de 3r que en aquest cas és la Lorena i el Marcos, evidentment si hi ha una incidència tindrem algunes variables.

-I que va motivar a l’institut a treballar amb els dinamitzadors?

-A causa de la pandèmia la majoria dels estudiants estan una mica amb menys energia doncs venim una mica per fer resposta, també a vegades hi ha situacions que no coneixem que generen atacs d’ira i uns altres, també ajudem als professors, ja que en algunes ocasions no poden amb tot.

-Quins recursos oferiu als joves després de les reaccions emocionals?

-Depèn ja que pot ser que estigui trist per un problema amorós o que per exemple estigui una mica enfadat per barrejar-se amb algun professor o companys, llavors el que ofereixo els diferents estratègies o recursos mentals, per aprendre a veure el conflicte d’un altre maneres, bé tenim diferents maneres, en els espais com aquest que és l’aula d’educació emocional, en el qual si estem molt rabiós doncs abans de poder parlar hem de treure aquelles emocions llavors fem lluita de coixins a unes altres activitats per treure aquest sentiment i llavors parlar per evitar que passa o altres, també tenim un llibre d’emoció el qual està molt bé.

-Els teus companys fan el mateix?

-Estan en la Dinamitzadors dels pares, mentre que planifiquen algunes coses amb els de primer, com un torneig de futbol per evitar les baralles per la pilota i un altre.

-Moltes gràcies.

Comparteix!

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*