ÀMSTERDAM (Alumnes 4t d’ESO)

Els alumnes de 4t d’ESO ja hem realitzat el seu viatge de fi de curs!!!

Vam anar a Àmsterdam 4 dies,  des del dissabte 6 d’abril al dimarts dia 9. Va ser una experiència increïble, però massa curta.

El primer dia, tot just aterrar a Àmsterdam al voltant de les 11:00 hores del matí, ens vam fer una foto de grup fora de l’aeroport, justament al costat d’unes lletres gegants que deien: “I amsterdam”. En acabar, la nostra següent destinació va ser l’hotel, a on ens vam desplaçar en autocar. Vam tenir temps de deixar les maletes a les habitacions i baixar al moment perquè ens anàvem al centre comercial que estava prop de l’hotel a dinar i a conèixer-l’ho una mica. També vam anar a l’estació de metro per adquirir els bitllets de transport GVB que ens van servir per a desplaçar-nos tots els dies,  donat que el nostre hotel es trobava a 30 minuts de metro del centre. Per la tarda vam anar al Centre i a la zona vella (Oude Zijde).

El segon dia ens vam despertar ben aviat perquè a les 10 haviem quedat al centre d’Àmsterdam amb 3 guies espanyols que ens van explicar la història d’Àmsterdam d’una manera molt adient i comprenedora. A les 12:00 hores, un cop acabada la visita, ens vàren deixar temps lliure – per dinar o per passejar una estona- i cap a les 13:00h ens vam dirigir al gran Rijksmuseum on estiguerem durant una horeta. Més endavant vam tenir molt mès temps lliure que cadascú va aprofitar com va voler (per dinar ara o per passejar, gràcies a la seva bona ubicació plena d’ambient i bon rotllo). Desprès de romandre allà unes dues hores apròximadament, vam possar rumb al centre i tot seguit a l’hotel.

El tercer dia vam anar a 3 dels pobles més coneguts e interesants d’Amsterdam: Zaanse Schans (també conegut com el poble dels molins), Volendam (un poble de pescadors i de formatges) i Marken, un petit poble molt Holandès. Altrament, vam visitar el gran dic que sostè Àmsterdam! Per la tarda, ens vam dividir en dos grups; un que aniria amb vaixell pels canals i l’altre que anava al museu Moco (que acull algunes de les obres més reconegudes de Bansky). De nit, després de sopar, un altre grupet, s’en va anar a fer un volt pel “barrio rojo”, acompanyat dels professors.

Per finalitzar el nostre viatge, el darrer dia vam visitar el mercat d’Albert puyc, molt conegut a Amsterdam, i posteriorment vàrem tornar al centre d’ Àmsterdam, per apropar-nos fins a la casa d’Ana Frank (tot i que no vam poder aconseguir entrades, ens vam fer una foto a la façana) i a les 14.30 vam adreçar-nos tots plegats a l’aeroport.

Si voleu veure algunes fotos del nostre viatge, només heu de clicar a sobre de la següent imatge!