MONTPELLIER (Alumnes 4t d’ESO francès)

Aquest escrit tracta del viatge a França dels 10 alumnes de 4t d’ESO de la matèria de francès i les professores Berta i Marta, realitzat els dies 4 i 5 de febrer.

Primerament vam agafar el tren a Terrassa el dia 4 de febrer a les 8:00 h, però fins a les 13:00 h no vam arribar a Montpellier. Un cop allà, ens van rebre les professores del Lycée Marcel Pagnol, Mme Galan i Mme Ben Addi, i de l’estació ens van portar al centre.

7951924870_254d7-99fd1

7903980_040f5aba-c1b8-11e8-bd3a-e7ea1890a2c0-1_1000x625

En segon lloc vam arribar a l’escola i cadascú va haver d’efectuar una petita presentació per tal de trobar al  seu corresponent (alumnes amb els quals havíem mantingut correspondència). Donat que ja era l’hora del dinar, ens van fer juntar-nos amb els alumnes francessos i aleshores dinar tranquil.lament, encara que el dinar no va ser precisament tranquil atès que vam començar a jugar tots plegats amb voletes de paper.

En tercer lloc, ens vàren portar per grups a les classes adients dels nostres corresponents francesos (matemàtiques, francès, tecnologia…) per tal de poder experimentar una classe en francès. Consegüentment, ens van ensenyar tot l’institut, vam fer un joc matemàtic i finalment vàrem cantar una cançó que teniem tots preparada i els vam ensenyar una part del “ball de gitanes” abans d’anar-se cadascú a la seva respectiva casa d’acollida.

Amb els nostres nous amics vam sopar. Molts de nosaltres, vàrem aprendre noves paraules i una nova forma de viure i conviure. En acabar, vam esmorzar amb les famílies i desprès ens vam haver d’acomiadar  d’elles per tornar a l’escola amb els nostres corresponents.

Un cop vam ésser tots i totes a l’escola, va començar la visita guiada per Montpellier, on cada parella (francès /espanyol) havia d’explicar en la llengua contraria, un monument. La ciutat era fascinant, tot estava com amplificat!

Quan l’activitat va acabar, vam anar a una creperia molt famosa, i sens dubte, va ser un plaer.

Al capdavall, vam acomiadar-nos dels nostres companys i companyes de França i vam tenir una hora per visitar lliurement Montpellier abans de tornar al tren.

Seguidament us mostrem algunes fotos del viatge:

Foto al tren que ens portava des de Barcelona a Montpellier